FAQ

Klant worden

Hoe word ik klant?

Dit doet u heel eenvoudig via ons aanmeldformulier. Door daar uw bedrijfsnaam, adres, contact gegevens, Kamer van Koophandel- en BTW nummer in te vullen, meldt u zich aan. Op basis van uw gegevens wordt er een login voor onze webshop verstrekt. Mocht u nog vragen hebben rondom uw aanmelding als klant, dan kunt u mailen naar sales@elkapieterman.be of bel met één van onze Customer Service medewerkers via +32 3 326 3240. Zij helpen u met plezier verder.

Kan ik als particulier ook klant worden?

Elka Pieterman is een groothandel die uitsluitend aan bedrijven levert. Heeft u toch interesse in onze producten, dan verwijzen we u naar onze www.elka.nl/klanten of www.elka.nl/scanpart  pagina’s. Hier vindt u de verschillende organisaties en webshops die ons Scanpart assortiment en andere accessoires en onderdelen verkopen.

Kan ik als klant automatisch in de webshop?

Voor onze webshop heeft u een geldige login nodig. Deze kunt u aanvragen ons aanmeldformulier. Wanneer u een login voor de webshop heeft gekregen, is het afhankelijk van uw eigen voorkeuren en instellingen of u automatisch in kan loggen.

Heeft Elka Pieterman een overzicht van Algemene- of Leveringsvoorwaarden?

Als u inlogt met uw webshop login kunt u een PDF van onze Leveringsvoorwaarden downloaden.

Wie zijn al klant bij Elka Pieterman?

Door haar lange historie heeft Elka Pieterman veel klanten en partners om zich heen verzameld waarmee ze al jaren samenwerkt. Elk bedrijf is uniek en heeft zijn eigen behoeftes en aanpak. Elka Pieterman denkt met de klanten mee.

Elka Pieterman bedient met het specifieke assortiment allerlei verschillende klanten. Een overzicht van deze klanten vind je dan ook terug op onze klanten pagina. www.elka.nl/klanten.

U vindt daar winkeliers, webshops, retailers en inkooporganisaties. Van eenmanszaak tot multinational, we spreken uw taal en helpen als u dat nodig heeft. Betrouwbaar en bereikbaar, voor elke klant, Elka Pieterman.

Diensten

Welke diensten levert Elka Pieterman?

Naast het leveren van een divers assortiment aan accessoires, Scanpart- en OEM artikelen, bieden we deze ook aan tegen een goede en vaak ook scherpe prijs. Daarnaast ondersteunen wij u ook graag op verschillende andere vlakken. Belangrijke diensten die we leveren:
- Assortiment advies
- Winkel ontwikkeling en inrichting
- Product ontwikkeling
- Kassa integratie
- Webshop integratie
- Data Feeds
- Private Label ontwikkeling
- De Elka Scanner – makkelijk bestellen
- Content beheer
Veel van deze diensten zijn, afhankelijk van uw afname, gewoon onderdeel van onze service. Mocht u vragen hebben over onze diensten dan kunt u altijd contact opnemen met een van onze collega’s op kantoor of een vertegenwoordiger die u kan bezoeken. Bel +32 3 326 3240. of mail sales@elkapieterman.be of kijk op onze contact pagina voor meer informatie

Kan ik documentatie of aanvullende informatie bij jullie opvragen?

Als klant kunt u op onze webshop alle product data vinden die u nodig heeft. Naast de duidelijk weergegeven product eigenschappen en afbeeldingen zijn er vaak ook aanvullende downloads bij het product te vinden. Deze downloads zijn:
- Veiligheidsbladen
- Handleidingen
- Productinformatie
Voor Scanpart producten kunt u ook uw klanten verwijzen naar www.scanpart.eu. Hier vindt u aanvullende informatie over deze producten.
In de Elka webshop zijn alle producten zo goed mogelijk weergegeven en voorzien van de meeste informatie. Mocht u aanvullende vragen hebben over onze producten, dan kunt u altijd contact opnemen met een van onze collega’s. Bel +32 3 326 3240, mail naar sales@elkapieterman.be of kijk op onze contact pagina voor meer informatie.

 Kan ik bij Elka terecht voor persoonlijk advies?

Ja dat kan zeker. Als klant van Elka Pieterman ontvangt u regelmatig onze product e-mails met mooie acties en cross-sell adviezen. Ook vindt u veel informatie op onze webshop en natuurlijk bezoeken we onze klanten regelmatig voor een goed persoonlijk advies of een mooie aanbieding. Mocht u toch vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen met een van onze collega’s. Ook kunt u een van onze vertegenwoordigers contacteren voor het plannen een bezoek. Bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be Ook vindt u veel informatie op onze contact pagina.

Kan ik mijn kassa aan jullie informatie koppelen?

Elka Pieterman kan met verschillende kassasystemen koppelen. Hiermee biedt Elka Pieterman het gemak voor de winkelier om direct in de kassa producten te kunnen bestellen of in de voorraad te kunnen verwerken. Afhankelijk van uw kassasysteem kunnen we een goede oplossing bieden. Voor meer informatie, bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be Ook vindt u veel informatie op onze contact pagina.

Kan ik mijn webshop aan jullie informatie koppelen?

Elka Pieterman kan door middel van verschillende technieken aan jouw webshop gekoppeld worden. Hierbij kunnen we informatie over de voorraad en prijsstelling bieden. Ook is het in sommige gevallen mogelijk om aanvullende content aan te bieden. Graag lichten we dit toe in een persoonlijk gesprek omdat er erg veel mogelijk is. Wilt u meer informatie aanvragen? Bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be Ook vindt u veel informatie op onze contact pagina.

Wat is het voordeel van de Elka Scanner?

Veel klanten van Elka Pieterman maken gebruik van de Elka Scanner. Bent u veel onderweg om producten te installeren en gebruikt u daarbij producten die u bij Elka Pieterman wilt bij bestellen? Of heeft u een Rackjob oplossing met onze producten? De Elka Scanner is dé ideale oplossing om snel te bestellen.

Met deze scanner kunt u de zowel de barcode van het product, als de barcode op de haak of het label scannen. Door de producten die u nodig heeft te scannen in de gewenste aantallen, creëert u automatisch een bestellijst. De scanner kunt u vervolgens inladen in de ELKA webshop om uw bestellijst om te zetten naar een bestelling bij Elka Pieterman.

Bestelt u voor 16:00 uur, dan wordt uw bestelling direct verzonden en heeft u vaak uw bestelling al de volgende werkdag in huis. Zo makkelijk kan het zijn!

Hoe kom ik aan een Elka Scanner?

Deze kunt u aanvragen door contact op te nemen met Elka Pieterman. Bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be. Ook vindt u veel informatie op onze contact pagina.

Geven jullie ook trainingen?

Jazeker! We noemen ons niet voor niets specialist. Onze trainingen gaan niet alleen in op het optimaliseren van accessoire verkoop, maar gaan ook dieper in verschillende producten en assortimenten. Ook staan we graag stil bij het aanbieden van cross sell opties en het beste product voor uw klant of een apparaat. Wilt u ook samen met ons een training organiseren? Bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be. Ook vindt u veel informatie op onze contact pagina.

Levert Elka Pieterman dropshipments?

Elka Pieterman verzorgt geen dropshipment. Wel kunnen we onze goederen leveren bij dropshipment partners, welke voor u de dropshipment kunnen verzorgen. Bestelt u voor 16:00 uur, dan heeft u uw bestelling al de volgende werkdag in huis. Dus met het toepassen van de juiste leverbelofte aan uw klant, is soms dropshipment niet eens nodig.

Assortiment en merken

Wat voor assortiment heeft Elka Pieterman?

Elka Pieterman is dé specialist in onderdelen en accessoires voor huishoudelijke apparatuur. We hebben dus vrijwel alle relevante artikelen voor de meest voorkomende huishoudelijke apparaten en op het moment dat u niet kunt vinden wat u zoekt, kunnen we het artikel ook snel bij een van onze leveranciers bestellen.

Elka Pieterman werkt samen met alle relevante merken. Een compleet overzicht hiervan vindt op onze merken pagina www.elka.nl/merken. Met ons huismerk Scanpart bieden we een relevante range artikelen waarmee een huishoudelijk apparaat kan worden onderhouden, gerepareerd of gereinigd. Deze producten vindt u terug op www.elka.nl/scanpart
Het beste kunt u ons assortiment ontdekken door u aan te melden voor onze webshop. Met uw aanmelding kunt u de actuele prijzen zien en direct bij Elka Pieterman bestellen. Ook klant worden bij Elka Pieterman? Meldt u eenvoudig aan via ons aanmeldformulier.

Mocht u aanvullende vragen hebben over onze producten, dan kunt u altijd contact opnemen met een van onze collega’s. Bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be Kijk op onze contact pagina voor meer informatie.

Welke merken voert Elka Pieterman?

Elka Pieterman werkt samen met alle relevante merken op het gebied van huishoudelijke apparatuur, reparatie en onderhoud. Met welke merken we samenwerken kunt u zien op onze merken pagina. Met ons huismerk ‘Scanpart’ bieden we een relevante range artikelen waarmee een huishoudelijk apparaat kan worden onderhouden, gerepareerd of gereinigd. Een overzicht van deze producten vindt u terug op www.elka.nl/scanpart

Heeft Elka Pieterman een eigen merk?

Jazeker! Als dé specialist in onderdelen en accessoires voor huishoudelijke apparatuur, heeft Elka Pieterman het merk Scanpart ontwikkeld.

Het merk Scanpart staat voor compleet en veelzijdig. Met de Scanpart producten kunt u een huishoudelijk apparaat plaatsen, onderhouden, repareren of reinigen. Het complete scanpart assortiment vindt u terug op www.elka.nl/scanpart

Hoe kan ik het beste zoeken in het assortiment

U kunt op meerdere manieren zoeken binnen onze webshop. U kunt door de verschillende categorieën te selecteren bij het door u gewenste product uitkomen.

U kunt ook vanuit onze merkenpagina zoeken waarbij alle relevantie artikelen van of voor dit merk worden getoond.

Veruit het eenvoudigste kunt u gebruikmaken van de zoekbalk boven in de webshop. Op het moment dat u daar een zoekterm ingeeft, worden alle verschillende opties getoond.

Vaak tonen we ook nog bij een artikel of er een andere variant beschikbaar is, of adviseren we u over producten die vaak samen worden besteld. Onze webshop helpt u als klant verder!

Bestellen en bezorgen

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

In de webshop van Elka Pieterman vind u de meest voorkomende betaalmethoden die u kunt gebruiken om uw bestelling af te ronden. Afhankelijk van uw klantprofiel kunnen verschillende betaalmethoden worden toegepast.

Ook kunnen leden van inkooporganisaties gebruikmaken van het centrale betaling systeem van de organisatie waar men lid is.

Na het plaatsen van uw bestelling, ontvangt u een bevestiging via mail. Uw factuur ontvangt tevens via de mail op het door u doorgegeven mailadres.

Wat zijn de verzendkosten

In België werken we vooral samen met Dachser en GLS. Afhankelijk van uw bestelling wordt een relevante vervoerder geselecteerd. Bestelt u voor 16:00 uur, dan wordt uw bestelling direct verzonden.

Orders boven € 150,- excl. BTW worden kosteloos verzonden

Bestelt u voor minder dan € 150,- excl. BTW, dan betaalt u € 7,95 order- en verzend kosten.

Leveren jullie uit voorraad?

Elka Pieterman heeft meer dan 4000 verschillende artikelen op voorraad. Op het moment van bestellen wordt altijd de actuele voorraad getoond. Zodoende weet u direct dat wat u bestelt ook geleverd kan worden.
Is de voorraad beperkt of moet een artikel voor u worden besteld, dan kunt u gewoon de bestelling plaatsen. In uw account kunt u de verwachte levertijd van uw artikel terugvinden.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Alle bestelling die op werkdagen voor 16:00 uur worden geplaatst, worden direct verzonden.

Orders die maandag t/m donderdag voor 16:00 uur zijn geplaatst, worden de volgende dag bij u bezorgd. Orders die u vrijdag voor 16:00 uur plaatst, ontvangt op maandag. Orders die u na vrijdag 16:00 uur en in het weekend plaatst, worden maandag verwerkt en ontvangt u dan op dinsdag.

Met welke vervoerder werkt Elka Pieterman?

Elka Pieterman werkt voor de verzendingen samen met Dachser en GLS. Afhankelijk van de zending wordt een passende vervoerder geselecteerd. Op het moment dat uw bestelling is verstuurd, ontvangt u van ons een bevestiging met daarin de Track en Trace code van de vervoerder die u bestelling gaan leveren, deze kun je ook in de webshop terugvinden.

Kan ik mijn bestelling traceren?

Op het moment dat uw bestelling is verstuurd, ontvangt u van ons een bevestiging met daarin de Track en Trace code van de vervoerder die u bestelling gaan leveren, deze kunt u ook in de webshop terugvinden.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Het is helaas niet mogelijk om uw bestellingen af te halen. Het warehouse van Elka Pieterman bevind zich in Nederland, vlak bij de grens met België. Heeft u een specifiek vraag over een snelle levering, bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be. Ook vindt u veel informatie op onze contact pagina.

Ik kan niet meer inloggen in de webshop

Het kan gebeuren dat u uw wachtwoord vergeet, of al langere tijd uw login niet meer heeft gebruikt. Als een account langer dan 12 maanden niet wordt gebruikt, wordt deze op inactief gezet. Wilt u toch weer bij ons bestellen, neem dan contact op met een van onze collega’s. Bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Voor onze webshop heeft u geen wachtwoord nodig. U geeft het mailadres in wat bij ons bekend is en ontvangt daarna een inlogcode via de mail. Ervaart u toch problemen met het inloggen in onze webshop? Onze collega’s lossen dat graag voor u op. Bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be.

Werken jullie met Back orders?

Ondanks dat we in de webshop altijd de actuele voorraad tonen kan een artikel sneller uitverkopen dan verwacht. U kunt dit altijd terugzien op de pakbon bij uw bestelling en in uw account. Heeft u toch een artikel snel nodig, neem dan contact op met onze collega’s en zij gaan met u kijken wat de mogelijkheden zijn. Bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be.

Mijn scanner werkt niet meer, wat moet ik doen?

Indien u problemen met uw scanner ondervindt, is het wellicht tijd om uw scanner eens te kalibreren. U vindt het kalibratieformulier onder het kopje "Scanner" in de Elka webshop. Door de barcodes op het kalibratieformulier te scannen, werkt uw scanner weer als vanouds.

Indien, na het kalibreren, het nog niet lukt om een aantal barcodes te scannen, kan dit liggen aan de labels zelf. Het zou kunnen dat die iets zijn verschoven waardoor de code niet volledig in zicht is. Waarschijnlijk kunt u de labels wel scannen als u ze iets verschuift. Ook kunt u het testen door de EAN van een Elka Product te scannen.
In bijgevoegd document vind u een duidelijke uitleg over de scanner. Ook hebben we een instructie filmpje gemaakt waarin alles helder wordt uitgelegd.

Werkt uw scanner na kalibreren en het testen met verschillende barcodes nog steeds niet, neem dan contact op met onze klantenservice: bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be.

Hoe zet ik het geluid van mijn Scanner aan/uit?

Druk de grote knop 10 seconden in om het geluid van de scanner aan of uit te zetten. Hierna hoort u een piep ter bevestiging.

In bijgevoegd document vind u een duidelijke uitleg over de scanner. Ook hebben we een instructie filmpje gemaakt waarin alles helder wordt uitgelegd.

Retournering

Wat is het retourbeleid bij Elka Pieterman?

Bij Elka Pieterman kunt u onder specifieke voorwaarden uw bestelling of artikelen retourneren.

Voor het volledige retourbeleid verwijzen we u naar onze leveringsvoorwaarden en retourprocedure, welke in uw account bij retouren gevonden kunnen worden. Artikelen die speciaal voor u zijn besteld, kunnen niet worden geretourneerd en gecrediteerd worden.

Mocht u aanvullende vragen hebben over uw bestelling, dan kunt u altijd contact opnemen met een van onze collega’s. Bel +32 3 326 3240 of mail sales@elkapieterman.be.

Contact

Waar vind ik contactgegevens van Elka Pieterman?

U vindt deze gegevens onder het kopje Contact. Voor vragen of opmerkingen kunt u altijd telefonisch of via de mail contact opnemen met Elka Pieterman. Ook kunt u ons contactformulier invullen. Onze collega’s helpen u graag verder.

Openingstijden
maandag t/m vrijdag 8:15 - 17:30 uur
Telefoon: +32 3 326 3240
E-mail: sales@elkapieterman.be

Hebben jullie ook een winkel?

Elka Pieterman heeft geen eigen winkel. Ons volledige assortiment ziet u gemakkelijk in onze Elka webshop. Heeft u nog geen login? Dan kunt u deze eenvoudig aanvragen via ons aanvraagformulier.

Bent u een consument? Onze artikelen vindt u in diverse winkels en webshops, zoals:
Bol.com
Coolblue.be
Van den Borre
Krefel
FNAC
Excellent
Mediamarkt

Als u naar specifieke Scanpart producten op zoek bent, bezoek dan www.elka.nl/scanpart. Hier vindt u specifieke leveranciers voor onze producten

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Stuur een e-mail met uw gewijzigde gegevens naar sales@elkapieterman.be of bel ons op +32 3 326 3240. Wij passen uw gegevens dan zo snel mogelijk aan.

Om u gegevens zoveel mogelijk te beschermen kunnen we een additionele verificatie doen voordat uw gegevens worden aangepast.

Login

Login
Login
Heb je nog geen account?
Maak gratis een account aan en geniet van vele voordelen.